Over Digibord op School

Digibord op School is een startpagina voor het digitale schoolbord en bevat verwijzingen naar internetbronnen.

Privacy

Gebruikers van Digibord op School kunnen de internetbronnen en leerobjecten op verschillende manieren benaderen.

• bladeren via 'Vakken' of 'Onderwerpen'
  • bladeren via 'Rubrieken'
  • Zoeken op trefwoord via het zoekvenster

Voorpagina

Op de voorpagina van Digibord op School vind je een aantal vaste rubrieken.

• Actueel - rubrieken die op dit moment in de belangstelling staan.
  • Meest geklikt - de meest bezochte websites en leerobjecten over de laatste 14 dagen.
  • Nieuws en tips - verwijzingen naar  berichten op OnderwijsNieuwsDienst.
  • Handig - handige tools voor het digitale schoolbord, op termijn gevuld met eigen tools.

Edurep
De leerobjecten in de database zijn gemetadateerd volgens de standaarden en specificaties van Edustandaard. EduStandaard voorziet in de behoefte aan afspraken over standaarden voor het Nederlandse onderwijs en beheert en onderhoudt deze afspraken over onderwijstechnologische standaarden en specificaties. Door te voldoen aan deze standaard, zal de database met leerobjecten zeer binnenkort kunnen worden aangesloten op Edurep.

Edurep haalt metadata over (digitaal) leermateriaal op uit de collecties van verschillende aanbieders. Via verschillende zoekfuncties kan in de metadata gezocht worden. De bouw van de speciale database werd mogelijk gemaakt door gebruik te maken van 'Regeling Aansluiting collecties online digitaal leermateriaal' van Kennisnet. In dit filmpje vind je verder uitleg over Edurep.

YURLS
Links naar internetbronnen en leerobjecten op Digibord op School kunnen eenvoudig worden toegevoegd aan jouw YURLS-pagina. Het enige dat je hoeft te doen is te klikken op het Y-icoontje. Je vindt dit icoontje voor alle links op deze website.

Klik hier om uw privacy keuzes in te trekken.