Kerstverhaal: De scheve kerstboom
Een verhaal voor een inclusieve kerstviering. Iedereen doet mee. Het verhaal is geschikt voor kinderen van 4 tot 8 jaar, hoewel jongere kinderen misschien niet alle lagen zullen meekrijgen. Zij zullen vooral meeleven met de kerstboom. Oudere kinderen kunnen met behulp van het verhaal nadenken en praten over armoede en over verschillende geloven. Een islamitisch gezin vangt een christelijk gezin op en kookt voor hen een lekker maaltijd. Het verhaal: Een kleine, scheve boom wordt voor het eerst kerstboom. Hij komt terecht op een school en merkt dat kinderen, net als bomen, allemaal verschillend zijn. Zo is er een meisje dat geen eten meegekregen heeft in haar rugzak. En er is een jongen die thuis geen kerst viert en geen boom mag. De kerstboom doet in zijn korte rol als kerstboom zijn best om de mensen zo gelukkig mogelijk te maken.
  Toevoegen aan Yurls
Gemaakt of bewerkt door: Rian Visser
Laatste aanpassing: 19 may 2022 om 13:15
Aantal downloads: 640
Taal: Nederlands
Type materiaal: Informatiebron
Niveau: PO, SO
Leeftijd: Van 4 jaar tot en met 8 jaar.
Bestandstype: pdf

Klik hier om uw privacy keuzes in te trekken.