Leren over zelftesten

Zelftesten in het onderwijs

Voor leerlingen is een lesmodule gemaakt over zelftesten. In Leren over zelftesten leren leerlingen over de achtergrond van het coronavirus, de besmettelijkheid door de tijd heen en de meerwaarde van zelftesten. De lessen zijn geschikt voor groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs.

Ook is er een versie afgestemd voor het voortgezet onderwijs: onder- en bovenbouw van vmbo en onder- en bovenbouw havo/vwo. Ze kunnen worden ingezet in de biologieles of mentorles. De lessen zijn ontwikkeld door het NIBI, het Nederlands Instituut voor Biologie en betreft een doorontwikkeling van de succesvolle lessenserie Leren over vaccineren welke in opdracht van het RIVM was ontwikkeld.

Leren over zelftesten wordt je aangeboden door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en is ontwikkeld door het NIBI.

Basisonderwijs groep 6-7-8

Download hier de bestanden:

Voortgezet onderwijs

Download hier de bestanden:

VMBO

HAVO/VWO

Goede Bronnen en filmpjes
Over het begeleiden van het testen op school. Voor docenten en begeleiders van het zelftesten is er een e-learning ontwikkeld

Waarom sneltesten in het voortgezet onderwijs

Wat gebeurt er als een leerling besmet is?

Hoe werkt de PCR-reactie?