Google Translate
english
vandaag geopend van 10:00 tot 16:00
wave top

Een excursie naar het Keringhuis sluit naadloos aan op de aardrijkskundelessen voor bovenbouw basisonderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs. Hoe houden we droge voeten? Bezoek de Maeslantkering en leer meer over o.a. het Nederlandse waterbeleid, N.A.P., duinen, dijken en polders en de watersnoodramp.

Basisonderwijs

Voor leerlingen uit het basisonderwijs beginnen we met het tonen van een Klokhuis-film waarin op een begrijpelijke manier de werking van de Maeslantkering wordt uitgelegd. Daarna vertelt de gids de kinderen in het Keringhuis over hoe wij leven in een land dat zo laag ligt en zoveel water in de buurt heeft en gaan we het buitenterrein op waar ze zelf kunnen zien en voelen hoe bijzonder de Maeslantkering is. We sluiten af met een ren-je-rot quiz waarbij op een speelse manier wordt getoetst wat de leerlingen hebben opgestoken van de rondleiding. Bij mooi weer kunnen ze ook nog gebruik maken van onze waterspeelplaats. De speelplaats is open van 1 april tot 1 november.

Wij adviseren deze rondleiding vanaf groep 6 van het basisonderwijs.

Kosten: € 42,00 voor maximaal 35 leerlingen per groep.

Boek hier

Voortgezet onderwijs

De leerlingen uit het voortgezet onderwijs kunnen gebruik maken van de Keringhuis quiz. Met behulp van hun smartphone krijgen ze na elk onderdeel van de rondleiding (film, expositie en terrein Maeslantkering) 10 vragen voorgeschoteld die betrekking hebben op het zojuist behandelde onderdeel. Een leuke, leerzame, interactieve manier om de opgedane kennis te toetsen.

Kosten: € 42,00 voor maximaal 35 leerlingen per groep.(tot 18 jaar)

Boek hier

Andere bijzondere rondleidingen

Wij verzorgen ook leerzame rondleidingen bij de Hollandsche IJsselkering (€ 42,00 per groep van 35 personen).
Wilt u meer weten? Bel: 088-7970630 of stel uw vragen via info@keringhuis.nl.

Partners van Het Keringhuis

rijkswaterstaat